אדובי יוצאים בקמפיין: "אפל, אל תמנעו מיישומי הפאלש לרוץ על המכשירים שלכם"!!

שכותרת הבאנר לא יטעה אותכם: אדובי פרסמו באתר הבית שלהם באנרים גדולים נגד אפל, עקב הוצאת יישומי הפלאש מהמכשיר האחרון של אפל: ה"אייפד".

ותגובה מאפל כמובן, לא איחרה לבוא..

כשאפל יצאו עם האייפון לדורותיו, ללא אפשרות לצפות ולשחק בו עם יישומי הפלאש, אדובי שתקו. אך עכשיו, כשאדובי רואים מגמה: גם המכשיר החדש מבית היוצר של אפל מגיע בתצורתו הבסיסית ללא מנוע פלאש- אדובי עצבניים. מאוד.

אדובי ואפל היו חברים טובים עד עכשיו. מה קרה פתאום, שאפל התחילו להפנות אליהם את גבם??

מכשיר האייפד החדש, כמו מכשיר האייפון של אפל, לא תומך בפלאש. למה?

התשובה היא בחופש היישום: כשאפשר להשתמש ביישומי פלאש, מפתחי החומרה, להלן אפל, לא יכולים לשלוט על התוכן הפנימי בכל יישום ויישום. מה רע בזה? אוהו, זה בדיוק העניין: אפל במדיניותם הידועה, רוצה מאוד שתקנה את החומרה שלה, אך גם תהיה קשור אליהם באזיקים של זהב, בצורת החנות המקוונת שלהם: אפסטור. כל אפליקציה באפסטור עוברת בדיקה מעמיקה לתאימות מירבית למכשיר אליו מיועד האפליקציה. זאת ועוד: אפל מאמינים שהעתיד נמצא ב- HTML 5. שמבוססת על טכנולוגיית CSS, ו- JavaScript. ולא– אין יותר צורך ב-פאלש, להציג גרפיקות וממשקים אינטראקטיביים.

מנוע הפלאש של אדובי לא "מתאים" למערכת ההפעלה של האייפון ואייפאד בגלל אפשרויות החומרה המקתדמות: אפל טוענים שפלאש של אדובי מסורבל, מיושן, ולא מתאים למסכי המגע החדשניים של אפל.

אז אם אפל יפתחו את המכשירים לטכנולוגיית הפלאש, עם ההתאמה הבאמת מתבקשת של התאמת התוכנה למסכי המגע- אזי כל מפתח זב חותם יוכל לעשות יישומים מתקדמים ומגניבים מאין כמותם ל"אייפאד" ול"אייפון".

אבל מה הבעיה בזה?? למה לא? זה אני אישית לא מבין.

הסיפור מהצד של אדובי ועוד בלינק הבא: http://www.adobe.com/choice/?promoid=GXSAD

הסיפור מהצד של אפל: מכתב עונה של סטיב ג'ובס: http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

דילוג לתוכן