בזמן האחרון, עקב הבלגן בין אפל לאדובי, הולך ומתחדד ההבדל בין שני העולמות: ג'אווה סקריפט, ו- HTML, לבין אדובי פלאש. בשני סביבות הפיתוח, הרבה מן המשותף בקוד, והרבה פקודות ב- אקשן סריפט של פלאש כתובות (ועושות) כמעט אותו הדבר גם ב- ג'אווה סקריפט.

גילוי נאות: אינני מבין כ"כ בקוד, אפשר במקרה הטוב לומר שאני קורא ומצטט קוד.. אני מעצב קלאסי: כל מה ש"מחולל קוד", בשבילי הוא הרבה יותר טוב. לכן אני מעדיף תוכנות עם ממשק גרפי.

אז ברשותכם: אמנה את יתרונות הפלאש, ואת חסרונות הג'אווה סקריפט.

  1. פלאש נהנית מסביבת פיתוח אינטראקטיבית וממשק גראפי ולכן מאוד מזמינה אנשים בעלי יצירתיות שאינם בהכרח מבינים בקוד.
  2. מצגות. לא כולם יודעים, אבל לפלאש יש כמה טמפלטים נחמדים ומערך מובנה שלם ליצרת מצגות אינטראקטיביות, שגם יכולות להפוך מיידית לאתר אינטרנט.
  3. לא יעזור לסטיב ג'ובס, פלאש זה עדיין הטכניקה הכי אינטראקטיבית ל-ווב. החל מיישומי וידאו, משחקים מגניבים ויצירת האתרים הכי מתקדמים ברשת,  פלאש היא הטכנולוגיה השולטת ביד רמה בכל מה שקשור לאינטראקטיביות באינטרנט. (אין ספק- אדובי יצטרכו לשבור את הראש איך "מניידים את פלאש" לכל הטלפונים והטאבלטים. אבל תסמכו על אדובי. ברגעים אלה ממש הם כבר עובדים על פתרונות. בטוח.)
  4. ג'אווה סקריפט כנראה ייעלם מן העולם, עקב ההרחבות המשמעותיות בקוד המובנה של ה- HTML 5. המון ממה שרק ג'אווה סקריפט יכולה לעשות כרגע בקוד (ללא פלאש), נוכל לעשות בעתיד עם קוד ה-HTML בלבד!
דילוג לתוכן