בפוסט הקודם הבנו את הצורך ב- ארגון הגג ה- W3C לקוד האינטרנט, ה- HTML.

בפוסט שלפניכם, נעשה סקירה על ה-HTML 5, מה בדיוק הוא עושה, ובמה הוא משופר מהגירסאות הקודמות של השפה.

כשיצאו הגרסאות הקודמות של ה- HTML ,נוספו להם חידושים ברמת התגיות ובשיפור השפה בכללותה. בגרסה החמישית, שצריכה לצאת רשמית במהלך 2012, ישנם שיפורים רבים, אשר יוצרים סביבה שלא "נעזרת" בפלאגינים, קודקים, ותוספים למיניהם בבראוזר, אלא הכל מובנה. "אמבדד".

בנוסף, ב HTML 5 יהיה שימוש בתגיות "סמנטיות" חדשות שלה היו עד כה, במטרה להקל על הרובוטים של מנועי החיפוש. (לדוג' תגית ה-Adress שבשימושה יודע הרובוט של גוגל שיש כאן כתובת ומנטר בהתאם.) התגיות התחילו להופיע חלקית גם בגרסה 4.

אז למה להכביר במילים שיש את המומחים?? סרטון יוטיוב מעניין ביותר על ה- HTML 5 :

מבוא ל-HTML5 – ד"ר ישע סיון, ראש משרד ה-W3C הישראלי!!

סרטון חובה למי שמתעניין בהווה ובעתיד בפיתוח WEB!!

אוקי, אחרי שהחכמנו, אתמקד בנקודות מספר וציטוטים סופר מעניינים:

(לא חשובה כ"כ עצם העובדה שאני אישית מאוד לא מסכים עם הקביעה ש-) "אנחנו לא רוצים יותר פלאש, לא רוצים יותר ג'אווה, לא רוצים יותר סילבר(לייט- של מייקרוסופט) … אנחנו רוצים שהכל יהיה בתוך הבראוזר.." הבעייה בעניין הזה- שתוכנת פלאש לא תהיה יותר רלונטית? אני מתאר לעצמי שאדובי כבר מתכוננים ליום שאחרי ההשקה של HTML 5, בטח הם כבר ימציאו איזה תוכנה עם ממשק גרפי שתיצור תכנים לגרסה החדשה של ה- HTML.

"ללא הורדות- הכל כלול בבראוזר" מעניין מאוד. ואם ירצו לאחסן קובץ זיפ בשרת? גם אז הדפדפן יפתח אותו? יכול להיות. כי כשדיברו על טכנולוגיית ה"ענן", שהכל על הרשת, ושהדפדפן יהיה מערכת ההפעלה, אולי התכוונו גם לזה..

המשך יבוא.

דילוג לתוכן