"סטיב, עד כמה אתה באמת חכם? אתה לא קצת שבוי בקונספט? קצת?"

בשיחה שערכתי עם "אחד שמבין" (אבל באמת!!) ונמצא בסצנת האינטרנט המקומית אפשר לומר בערך מראשיתה, סוכם בינינו ש"סטיב ג'ובס לא יודע מהחיים שלו שום דבר."

"איך הוא מבטל בהינף אייפון את הטכנולוגיות של אדובי (פלאש) ומייקרוסופט (סילברלייט) כאשר רק הם יכולות באמת לעשות פלאים ממש בעולם האינטרנט??" אמר לי המומחה, שבמקרה גם חבר ותיק עוד מימי הישיבה.
"HTML 5 עוד לא יצאה, וכבר היא מיושנת: היא לא באמת נותנת מענה לכלל הצרכים ששפה דינאמית אמיתית צריכה לתת ברשת של היום: HTML 5 בעצמה צריכה להיעזר ב- JavaScript כדי להפעיל דברים, זאת ועוד: פלאש Player מותקן היום על 95-98% ממחשבי העולם (תלוי את מי שואלים..), כך שדריסת הרגל של אדובי לא הולכת להיעלם כ"כ מהר, כמו מייקרוסופט (בגלל מערכת ההפעלה שעדיין הכי נפוצה בצורה אבסולוטית כמעט, וגם זה לא עושה רושם שזה הולך להשתנות, כמו גם סביבות הפיתוח הנלוות לווינדוס, שהם הכי נוחות לכותבי הקוד: דוט- נט וגם סילברלייט הוובית..)"
זה נכון: אנחנו כבר יודעים ש- HTML 5 נותן מענה יותר טוב לכל מה שקשור לוידאו, מוסיקה, וגרפיקות קצת יותר מתקדמות מסתם טקסט ותמונות שהיה לנו ב- HTML 4, אבל זה רחוק כמזרח ממערב ממה שפלאש וסילבר לייט יכולות לתת.
אבל, אולי אנחנו סתם מקנאים בגאונותו של סטיב ג'ובס שהוכיח שהוא יכול לקבוע סדר יום טכנולוגי, אבל גם אימפריות נופלות. אוהו נופלות, וחזק. (כמו שהרבה אנשים שיפשפו את ידיהם בסיפוק בפאשלת השקת ה-אייפון-4). שלא תבינו אותי לא נכון: אי אפשר שלא לאהוב את המוצרים המהפכניים של סטיב ג'ובס ואפל: השימושיות והעיצוב המדהים של המוצרים מושכים המונים, אבל יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מ"כלוב הזהב" שנכנסת אליו אחרי שקנית התקנת מוצר או משהו של אפל.
סטיב, לפני שאתה מחליט משהו כמו להוציא פלאגינים מהמכשירים שלך, ובדרך להוציא את הנשמה מהאינטרנט, כדאי שתסתכל קצת יותר לצדדים, ותיתן ללקוחות שלך לבחור. כן, לבחור איך הם רוצים את האינטרנט שלהם. כי בלי(פלאש) זה (עדיין) לא זה. אינטרנט זה עדיין, ויהיה עוד הרבה זמן כנראה, גם פלאש וסילברלייט.
סטיב ג'ובס היקר, מייקרוסופט ואדובי עוד יכולים להפיל אותך לקרשים. וחזק.

דילוג לתוכן