לאחרונה, אשתי ואני העלינו זכרונות מפעם:

"יוני, זוכר שהתקשרתי אליך בזמן שהיית בלימודים, בחופשת הלידה הראשונה שלי? זוכר שאמרתי לך שמשעמם לי!?"

"כן בטח," עניתי לה "את זוכרת מה עניתי לך? 'תגלשי באינטרנט!' "

"ואז," אומרת לי אשתי היקרה, "אני עניתי לך- 'גלשתי כבר, זהו'…"

היום, שלא כמו פעם, הרבה אנשים מבלים שעות רבות מול מסך המחשב.

השיחה הזאת היא זכרון רחוק עכשיו. מאז התפתח האינטרנט ל- WEB 2.0 וגדל לכדי מימדים מטורפים, ויקיפדיה התעצמה מיום ליום וכל מה שקשור לידע, ובתוכו הידע המקצועי, נהיה נגיש מאי- פעם. דוגמה? בבקשה: צמד המילים how to הם אחד מערכי החיפוש הכי מבוקשים באתר youtube, וכן, גם עם המוני צפיות…

ברור שכמות התוכן והידע שיש היום באינטרנט היא בלתי נתפסת. אבל, למה אני כותב על זה?

אומר זאת כך: כל מה שאני מחפש, מקצועית, נמצא באינטרנט. זה פשוט מדהים. אתה יכול להיות היום בעל ידע כמו דוקטור, לא פחות ובלי הגזמות. אם פעם הידע היה סגור בספריה ובלתי נגיש, היום הוא נמצע במרחק כמה הקלקות. כל מה שרצית לדעת, נמצא היום ברשת. כולל הכל. נכון, יש הרבה חסרונות בזה (ובתוכם הדלפות בטחוניות, ידע על הכנת סמים, קטעי וידאו אלימים במיוחד, ועוד ועוד..), ולאחרונה אני ואשתי שקלנו ברצינות לקחת אחד מחבילות האינטרנט עם סינון מובנה, כי הבן שלי כבר גדול, וזה ממש מפחיד..

אבל, ברשותכם: אני טיפוס חיובי, והתכנסנו פה היום לכתוב דווקא על המעלות הרבות בכמות הידע העצומה הזאת שיש באינטרנט.

בעידן ה- WEB 2.0, ישנם פלטפורמות רבות עתירי ידע. דוגמאות ידועות לא חסר:

  1. פורומים מקצועיים עם הרשמה חינם, שבהם ניתן לשאול כל מה רוצים, בגבול נושא הפורום..
  2. הדרכות ב- יוטיוב על כל נושא העולה על רוחכם.
  3. ויקיפדיה.
  4. בלוגים מקצועיים.

אני אישית חיפשתי בזמן האחרון בכל המדיות הנ"ל מידע שקשור למקצוע שלי ומצאתי במהירות כל מה שחיפשתי, ועוד הרבה יותר. רכשתי המון ידע. המקומות המובחרים לקריאה, שגם הפנו למקומות אחרים איכותיים לא פחות- מפורסמים פה, בצד שמאל בבלוג =>, ואם אתם מתעניינים בנושא- כדאי מאוד. (..לא לפני שתסיימו לקרוא מה שיש לי להגיד..)

אני מזמן לא הייתי בבנק.(אני נשמע כמו פרסומת של בנק לאומי..) ואם חושבים על זה לעומק- מזמן לא הייתי בשום משרד שיש לו שירות אינטרנטי כתחליף לשירות אנושי: כל סוג שירות שניתן לעשות באינטרנט ניסיתי, וזה פשוט נפלא. אם בעבר הייתי עומד שעות על גבי שעות בתורים בלתי נגמרים בעירייה, במשרדי הממשלה השונים, תשלומי חשבונות שונים בדואר (חשמל, גז, וכו'), אז היום אני עושה הכל און-ליין. זה הרבה יותר נוח. עוד משהו: מי שלא מעז לקנות דרך האינטרנט תקוע הרבה מאחור: אתרים שונים מציעים את מרכולתם בזול באופן משמעותי, בעיקר בגלל החיסכון של כמה ספקים בדרך. נכון שאפשר ליפול, אבל הסיכון הוא כמו שאפשר ליפול בכל קנייה, ולאו דווקא דרך הרשת..

השירותים האינטרנטיים התפתחו באופן משמעותי בשנים האחרונות ללא היכר, בזכות הפלטפורמות הרבות שהתפתחו לאחרונה: שפות קוד שיכולות לחולל פלאים, טפסים חכמים ומסדי נתונים שכל אדם בעל ידע מינימלי במחשב יכול לתפעל (אחרי התקנה או רישום באמת לא מסובכים) ולתחזק. דוגמא טובה לנ"ל, זו חנות פשוטה ב- ebay שהמוני ישראלים מחזיקים ועושים הכנסות נאות.

בשולי הדברים אציין, שכמות הידע בעידן ה-WEB 2.0 היא עצומה, והרבה פעמים מידע שמתיימר להיות אמין ונכון מתברר כלא נכון. נא לשים לב, כדאי לבדוק טוב טוב לפני שלמשל מנסים לאבחן מחלה אצל הילד, או משהו בסגנון, כי (עדיין) אין תחליף למומחים עם דיפלומה אמתית ..

דילוג לתוכן