מה זה SEO ?

Search Engine Optimization.

למה זה חשוב?

כי רק עם אופטימציית SEO הרובוט של גוגל וכל מנועי החיפוש האחרים יודעים לקרוא אותך.

מידע חשוב, קריא, וברור של אופטימיזציית אתר למנועי החיפוש.

החלטת שאתה צריך אתר. בנית ועיצבת אותו (בעזרתי כמובן..). בחרת הוסט. קנית דומיין. העלת את קבצי האתר לשרת. בסוף האתר גם אשכרה עובד!! טילפנת לכל מי שאתה מכיר: "אחי, תרשום: WWW…"   "אהה!! איזה אתר יפה אומר החבר, איזה יופי. באמת מברוק…"

אבל, רגע!! אתה אומר לעצמך לאחר בדיקה: למה האתר לא מופיע בגוגל?? למה כשאני מקליד בגוגל את השם של האתר, אין כלום?? (לידיעה כללית: יש זמן סביר שלוקח למנוע החיפוש לנתר בפעם הראשונה את האתר, לרוב זה 10 עד 14 יום.)

בזמן כתיבת הקוד, ברמת המפתח, ואפילו המעצב, צריך לשמור על כמה כללים מאוד פשוטים, כדי לשמור על רמה מינימלית של SEO, בכדי להבטיח ניטור נכון מצד הרובוט של מנועי החיפוש.

אז הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לקבל מושג על עולם ה- SEO.

  1. הכבדת מילים לא שייכות בעולם המהיר של ה-WEB. במקרה הטוב, רוב המבקרים באתר יישארו בו מקסימום 20 שניות!! ההתרשמות הראשונית היא חשובה ביותר!! לכן, לא צריך להכביר במילים. גם שורת הכותרת שתופיע בגוגל, עם המידע הרלוונטי שתרצה שיופיע, לרוב מכיל לכל יותר 10-12 מילים. מה תרצה שיופיע שם? כמובן משהו שיגרה את הגולש להיכנס לאתר. לרוב גוגל לוקח את הטקסט הזה מכותרת האתר ("דף הבית של.." טעות, טעות!! מילים לא רלונטיות..) או מהמילים הראשונות בקונטיינר הראשון. אם הוא לא ימצא טקסט מאפיין- חבל מאוד. לכן בדף הבית צריך כמובן כמה מילים מאפיינות.
  2. אפיון האתר זה אולי הדבר הכי חשוב בתהליך הקמת האתר. אם האתר מכוון ליותר ממטרה אחת- קשה יהיה לבנות אותו לאופטימציית SEO!!
  3. הרובוטים של גוגל ודומיהם עוד לא יודעים לקרוא טקסט מתמונות בצורה טובה, וכן קונטיינרים של פלאש. לכן, כל האתר צריך להיות "טקסט חי" (כזה שאפשר לסמן ולהעתיק..) ואם רוצים כן להשתמש בפלאש, ניתן לתת לו איפיון, כדי שמנוע החיפוש יידע לפחות מה הנושא המוצג.
  4. צריך היררכיה ברורה לקונטיינרים בכל עמוד.צריך היררכיה ברורה בעמודים בכלל.
  5. תיאור לכל תמונה. (alt)
  6. חשוב מאוד!! לא לעשות מניפולציות שהם "לא חוקיות" כגון: הכנסת טקסט לבן על לבן ליצירת תוכן פיקטיבי: גוגל ומנועי החיפוש עלולים "לשרוף" ולפסול את האתר!! בדוק.

אז כשאתה בונה אתר- אל תשכח: תוודא עם המפתחמעצב שהוא מכין את האתר לאופטימציית SEO!!

דילוג לתוכן