"שלא תבינו אותי לא נכון: אני רוצה מק לא כי אני מבואס ממחשבי פי.סי. ההפך הוא הנכון: כל מפרט של נייד פי.סי., במחיר ההתחלתי של מק בוק פשוט, יהיה חזק הרבה יותר. אבל, מק זה מק."

פעם, לפני הצבא, קניתי תיק. לא סתם תיק. כמו הרבה צעירים, ולא רק, התיק הוא נושא מאוד חשוב. לקחתי את הכסף שחסכתי למטרה הזו, ובאתי לחנות התרמילאים ורציתי לבחור תיק. אני מחשיב את עצמי טיפוס מאוד עינייני ופונקציונלי, אולי מידי. כך שלפני שבאתי לבחור את התיק, לא העליתי בדעתי שעיצוב התיק יהיה אישיו מבחינתי. עד שראיתי את התיק שלי. התיק שמהרגע הראשון ידעתי שרק איתו אצא מהחנות. התיק בצבעי שחור ולבן, של חברת Jansport, נראה פשוט מושלם. מושלם ויפהפה. לא כ"כ פונקציונאלי מסתבר, כי הוא בנוי בצורת שק, ובדרך כלל- לתיקים כאלה יש ריצ'רץ' למטה- כדי שיהיה גישה לדברים ששמת בתחתית. ובכן: לתיק הזה אין כזה ריצ'רץ'. אז מה? כל מה שעניין אותי מהרגע שראיתי את התיק שלי, זה איך אני מסתובב איתו בטרמפים, ועושה רושם על כולם. זה היה מבחינתי מין אקססורי אופנתי שכזה של צעירים.. דרך אגב, התיק עדיין אצלי (!!!) במצב מצויין.

למה מקינטוש? אם להיות כן, זוהי משיכה מאוד רגשית, מסתבר, המשיכה הזאת ל-לבן הלבן הזה. אני גרפיקאי, וגרפיקאים יכולים בשנים האחרונות לעבוד מצויין גם על פי.סי.. שלא תבינו אותי לא נכון: אני רוצה מק לא כי אני מבואס ממחשבי פי.סי. ההפך הוא הנכון: כל מפרט של נייד פי.סי של Dell לדוגמא, במחיר ההתחלתי של מק בוק פשוט, יהיה חזק הרבה יותר. אבל, לא יעזור: אף אחד לא ישכנע אותי אחרת: מק זה מק. מק זה מסך עם תצוגה הכי קרובה לדפוס. אין ויכוח. מק זה מערכת הפעלה פי מאה יותר יציבה מחלונות. עובדה. מק זה יופי, בפנים ובחוץ. ולבסוף: מק זה חתיכת וואסח. לפחות בארץ, עדיין.

בדיוק כמו שלתיק שלי אין ריצ'רץ' למטה- כך המקינטוש לא מושלם. אבל הרושם שהוא עושה כשאתה בא לפגישה, עם התפוח הנגוס הזוהר באור יקרות (תרתי משמע..).. אוהו הרושם.. בדיוק כמו להסתובב עם כנפי צניחה וכומתה אדומה ביום שישי בכיכר ציון בירושלים. מה לעשות? צנחן אוהב וואסח. אם לא אוהב, היה יכול להתגייס לגולני.

דילוג לתוכן