אין השראה? לך קבל אותה מאחרים, גדולים ממך. ואין בעיה למצוא כאלה. לפעמים, אתה יושב מול המסך, או המחברת (עדיף) ולא יוצא לך שום דבר. כאילו מישהו בא ועשה לך סכר בנהר ההשראה. אתה חושב על כל מיני דרכים (יצירתיות..) להחזיר את ההשראה, אך לשוא. אתה מנסה לצאת מהקופסה, ובאותם פעמים שכבר הצלחת, אתה מוצא את עצמך במדבר צחיח, משווע לטיפת כיוון עיצובי חדש, או איזה התאמת צבעים מפתיעה, שלא תשעמם אותך עוד פעם. באותם מצבים, אתה שואל את עצמך (או יותר גרוע, לקוח שואל..) "האם אתה בטוח שבחרת את המקצוע הנכון??" המצב הזה, תנו לי להרגיע אתכם, טבעי שיקרה. אין מה לעשות, אנחנו המעצבים, לא מכונות. יש לנו רגשות, שבד"כ הם אלה שמביאים את התוצאות הטובות, העיצובים היפים. אם אני אעשה איזה בדיקה לא מלומדת אצל כלל המעצבים אמצא שבד"כ המעצבים הם טיפוסים אופטימיים. או לפחות מנסים להיות כאלה..

אז איך מתגברים על הבעיה הזאת? העניין הוא לא לצאת ב Down מאותם מקרים. אין מה לעשות, מי שמתפרנס מיצירתיות חייב לספק את הסחורה, גם אם הוא נמצא במצב כמו שתיראתי בפסקה הקודמת. והשאלה שעולה מעצמה היא: איך לעזאזל מספקים את הסחורה בזמנים קשים?  או אפילו אשאל שאלה מהותית יותר: איך מעצב שנמצא בדיכאון או מצב נפשי מסובך אחר, יכול בכלל לעבוד?

אז ברשותכם, אספתי כמה עצות מועילות למעצב המדוכא.

עצה 1:
גם כשאתה מצליח, לא המצאת שום גלגל. זה לא בושה לקבל השראה מאחרים, גדולים ממך. יש הרבה בלוגים ואתרי תוכן בענין עיצוב ואמנות. גלוש, תתעניין בטרנדים- ויש הרבה כאלה שמשתנים כל הזמן. תרשום לעצמך דברים שאהבת, ותצטט! עיצוב גרפי זה מקצוע שנגזר מאמנות. אך טבעי שהמעצב יחזור ל"שורשים שלו" ויתעניין בכלל האמנות החזותית. אני מאמין שהשראה איכותית באה מאמנות, אפילו אבסטרקטית וגולמית: בחירת צבעים, קומפוזיציות מורכבות ועוד.

עצה 2
לשבור שגרה. כשנכסים  לשגרה הכל נהיה אפור. אומנות זה חידוש. אומנות זה הפתעה. לא קל כל הזמן לחדש, ולעתים חידוש לא מתעכל טוב אצל הצופה שלא מבין באמנות או עיצוב, אך לא צריך לפחד מזה. מקסימום נעשה עוד סקיצה סטנדרטית. הלקוח הבא יהיה קצת יותר מבין עניין. אני מקוה. אופטימים, כבר אמרנו..?

עצה 3
כדאי כל הזמן לשאוף לשדרוג יכולות טכניות. כל אמן שמכבד את עצמו רוצה שיהיה לו את הכלים הטובים ביותר, וכל זמן מה רוכש עוד כלי.. היכולות הרבות מביאות עוד אפשרויות עיצוביות ועוד דרכים יצירתיות למשימות וצרכים שרק הולכים ומתגברים כל הזמן. ה"קרוס מדיה פלטפורם" הזיזה בתנודתיות חדה את כל מקצועות העיצוב הגרפי לכל מיני מחוזות זרים ומוזרים להם: אם עד לפני קצת יותר מ- 10 שנים משרתו של המעצב הגרפי היתה כמעט לגמרי רק במקומות כמו מערכות עיתון, בתי דפוס וכל מה שקשור לפרינט במובן המסורתי, הרי שכיום אין מעצב גרפי שמסיים בית ספר נורמלי לעיצוב שלא יודע html-css-javascript-flash ועוד שפות תיכנותיות, תוכנות גרפיות שונות, ומערכות ניהול תוכן ועוד.

עצה 4
חשוב מאוד להיות עקביים ושיטתיים. כדאי לעבוד בצורה שיטתית ולתעד כל עבודה. כך יותר קל למצוא בעתיד משהו שאם נרצה לחזור אליו, נמצא בקלות. תיק העבודות צריך להיות מאונדקס בצורה טובה, ככה נוכל לעיין בו בצורה יעילה, ולקבל השראה לעבודה גם … מעצמנו..! עבודה טובה לא בהכרח צריכה להיות משהו ש"עוד לא עשינו בעבר"..

יש לכם עוד עצות? שתפו! הגיבו!

דילוג לתוכן